Juniorer

JuniorGolf @Tyrifjord

Golf er et spill for livet og alle er velkommen!

BoGlede – gratis golf til og barn og unge t.o.m. 19 år.

Tyrifjord golfklubb vil at golf skal være et foretrukket aktivitetstilbud for barn / unge som bor i regionen.

Fra 2021 tilbyr vi GRATIS årsavgift for barn / barnebarn av medlemmer, samt barn og unge t.o.m 19 år i regionen. Man betaler kun en treningsavgift avhengig alder.

• Tyrifjord Golfklubb har et særlig fokus på å legge til rette for barn og unge.
     • Golf er et spill for livet.
     • Golf er en av få idretter som kan engasjere over 3 generasjoner.
     • Golf er et effektivt motgift for skjermavhengighet.
     • Mange barn faller ut av organisert idrett fra 15 år.
     • Golf er noe man kan spille alene eller med andre i små grupper.

• Golf er mye mer enn 18 hull, hcp, konkurranse og poeng.
     • Det sosiale og gleden ved golf kaller vi "Happy Golfing"
 !

Tyrifjord Golfklubb juniorgruppe har som målsetning å tilby et organisert treningstilbud tilpasset alle ulike gruppers behov og ambisjoner, på tvers av alder og kjønn. Dette omfatter såvel de som trener for å ha det gøy og sosialt, de som trener for å bli bedre, og de som ønsker å satse på golf. Vi vektlegger sterkt å skape et godt sosialt miljø, hvor alle kan føle tilhørighet og trivsel.

For tiden jobber vi særlig med å øke rekrutteringen for å skape en større og mer robust juniorgruppe.

Holeværing Golf (6-11 år)
Dette blir gjort med mye lek og moro, samt stasjoner som varer i ca 5 minutter for å gjøre treningen så variert og fresh som mulig. HUSK! Alle kan ta med en venn en gang uten kostnad.

Tid: mandag kl 17:00-18:00
Pris: kr 500/semester - her kan du trene golf uten at bli medlem i golfklubben, du trenger kun at være Holeværing medlem.

Hvis du deltar på minst 2 treninger får du med et
 driving range kort (verdi kr 500).
Se menyen til høyre for mer informasjon.

Juniortrening (12-19 år)
Trening for klubbmedlemmer som er helt nye til golfen og for de som har trent og spilt en del golf før.

Det forventes at deltakerne har tatt Veien Til Golf kurset (VTG) og behersker den grunnleggende teknikken for de ulike golfslagene, men ikke nødvendigvis at slagene lykkes godt hver gang.

Tid: mandag kl 17:00-18:00
Pris: kr 1.800,- /sesong
- inkluderer fritt spill på banen og driving range kort for de som er med på minst 2 juniortreninger (verdi kr 1.500)

Se menyen til høyre for mer informasjon.

JUNIOR