Juniorer

Junior trening 2019

Velkommen til Juniorgolf på Tyrifjord Golfklubb!

På Tyrifjord ønsker vi å tilby barn og ungdom i alderen 6 til 19 år, jenter som gutter, et aktivt golfmiljø på Storøya og på våre treningsfasiliteter. Vi har en klar visjon for vår juniorsatsning, og det er:
·       Golf skal være et naturlig valg for barn og ungdom i valg av idrett i vår region
·       Golf er en idrett som passer barn og ungdom i alle aldre – enten man ønsker å satse aktivt eller har det som en hobby.
Her følger en liten introduksjon til junioraktiviteter på Tyrifjord, treninger, turneringer og andre småting. Hvis du har spørsmål om noe som helst, så ikke nøl med å ta kontakt med administrasjonen, eller spør en av trenerne eller juniorlederen.

Treningsgrupper og tider:

Breddegruppe:
    Mandager: 17:00 - 18:00

Satsningsgruppe:
    Mandager: 17:00 – 18:00
    Individuelle timer

Treninger 2019

Dato Tema
 13. mai Øve på svingen din
20. mai Lange slag
27. mai Høye, lave og korte slag

3. juni Nærspill
17. juni Svingen din - nærspill

Sommerferie
26. aug Lange/korte bunkerslag
2 sep Nærspill - putt

9. sept Puttingkonkurranse
16. sept Når ballen ligger dårlig
23. sept Godt og blandet

Juniorgolf i Norge
     Junioralder i Norge er til og med året man fyller 19 år (internasjonalt er junioralder til og med året en fyller 18 år). En junior må forholde seg til 3 organisasjoner;

1. Tyrifjord Golfklubb
     Tilrettelegger trening for alle juniorene i Tyrifjord Golfklubb, turneringer for juniorene på Tyrifjord og tilgang for juniorene på banen - www.tyrifjord-golfklubb.no.

2. Norges Golfforbund (NGF)
     Arrangerer landsomfattende juniorturneringer, og sender spillere på internasjonale oppdrag. www.golfforbundet.no.

3. Turneringsområde Østlandet Vest
     Arrangerer regionale juniorturneringer, og har ansvar for regionslagene i aldersgruppene 6-9, 10-12, 13–15 og 16–18 år - www.rksgolf.no.

Juniorgolf på Tyrifjord
Tyrifjord har helt fra oppstarten i 1994 hatt både god bredde og god topp blant juniorene.

Viktig at foreldrene deltar!
     Tyrifjord Golfklubb er et idrettslag, og driften av de forskjellige gruppene er basert på frivillig arbeid. Det er derfor svært viktig for gruppens funksjonalitet at vi har god hjelp fra foreldre. Alle som kan tenke seg å bidra kan melde sin interesse til administrasjon.

Hvordan booke starttider
Logg inn i Golfbox – innloggingen kan gjøres gjennom www.tyrifjord-golfklubb.no – velg dato og starttid og gjennomfør selve bookingen. Etter dette må du passe på å registrere deg i shoppen før du går ut og spiller.

Hvis du mangler brukernavn og/eller passord, eller lurer på noe rundt bruk av Golfbox, så tar du kontakt
med administrasjonen, så skal vi hjelpe deg.

Hvordan melde seg på turneringer – kostnader
Alle turneringer ligger i Golfbox. Logg inn som vanlig. I venstre meny, under punktet ‘Klubbturneringer’ finner man alle turneringer på Tyrifjord, og de turneringene i andre klubber som er åpne for deltakelse. Søk opp turneringen og meld deg på.

Noen turneringer er gratis, mens andre krever betaling. Noen av de som skal betales krever at man betaler ved påmelding, mens andre betales ved fremmøte.

Klubben dekker startavgifter for juniorer i alle regionale turneringer.