Klubbhus, vinterbane og driving range stengt til 13. april

Publisert: 26. mars 2020  av Adm.

Oppdatering om situasjon - COVID-19.

Myndighetene viderefører tiltakene mot koronavirus og forlenger bl.a. forbudet mot organisert idrettsaktivitet t.o.m. 13. april 2020.

I dag, torsdag 26 mars oppdaterte NGF sine retningslinjer:
NGF sendte 13. mars ut en melding der vi anbefalte at golfen holdt seg lojale til myndighetenes vedtak om stengning av all organisert idrettsaktivitet t.o.m. 26. mars. Dette gjorde vi for å bidra til dugnaden for å hindre smitte av korona.

Parallelt har vi kontinuerlig jobbet for både å forberede en baneåpning med restriksjoner, og for å få nasjonale myndigheters aksept for en slik åpning. Vi har påpekt at golfen er velegnet til å spille en positiv rolle for folks fysiske og psykiske helse i disse tider.

Nå har myndighetene videreført forbudet mot organisert idrettsaktivitet t.o.m. 13. april 2020. Vi vil fortsette å jobbe hardt og kreativt for å få til løsninger så raskt som mulig, men inntil det foreligger vil NGF fortsatt anbefale at golfen forholder seg lojalt til nasjonale helsemyndigheters vedtak.

Denne siden vil oppdateres løpende etter hvert som ting utvikler seg og avklaringer blir gjort. Forøvrig viser vi til Norges Idrettsforbunds og myndighetenes vedtak og anbefalinger.

Norges Idrettsforbund - Temaside om koronavirus
Folkehelseinstituttet - Temaside om koronavirus

Klubben forholder oss til de retningslinjer som blir gitt av vårt øverste organ og klubbhus, vinterbane og driving range vil derfor forbli stengt inntil det kommer en endring i retningslinjene fra NGF.

Norges Golfforbund jobber inn mot NIF og Folkehelseinstituttet og det er opprettet beredsskapsstab med NGF og særorganisasjonene FNG, PGA, NGA, GAF m.flere og vi får god informasjon om jobben som gjøres der og status daglig.

Det vil komme ytterligere informasjon fra NGF etter hvert som ting utvikler seg og avklaringer blir gjort.
Norges Golfforbundet - koronavirus

Stay safe and swing easy - vi gleder oss alle til golfsesongen!