Velkommen til vinterbanen!

Publisert: 5. november 2020  av Adm.

OBS! Vennligst les reglene for COVID-19 vinterspill...

Vinterbanen består av 9 vinterhull (oljefat plassert på fairwayene) og vinterteesteder. Når du treffer oljefatet, har du fullført hullet!

Sjekk www.tygk.no for BANESTATUS og åpningstider.
Vinterbanens spillerekkefølge: hull 10, 1-7, 9.
Hull 11-18 er stengt.

SELVJUSTIS
Unnlatelse av å følge reglene for spill på vinterbanen vil føre til at spilleren mister spillerett på banen.

COVID-19 - Regler for spill på vinterbanen
Alle spiller registrere/booke starttid i Golfbox eller på terminalen utenfor klubbhuset.
- Det finnes antibac utenfor klubbhuset.
- BASIS / FAMILIE medlemmer spiller fritt hele vinteren.
- Det er forbudt å trene på banen.
Spillere kan KUN ha en ball i spill til enhver tid.
- Spill fra tee markørene.
- De ordinære greenene / teestedene må ikke under noen omstendighet berøres/trakkes på.

Greenfee:
- Greenfee betales i Golfbox eller på Golfbox terminalen utenfor klubbhuset.
- Greenfee kr 300 - ingen ytterligere rabatter.

Har du problemer med Golfbox terminalen, vi hjelper deg gjerne - vennligst kontakt administrasjon - 32161360.

KORONAGOLF

Sikkerheten til våre medlemmer, gjester og annsatte er #1 prioritet i disse korona-tider og  KoronaGolf oppsettet vårt er godkjent av kommunelegen for å begrense smitte.

Det overordnede målet/ansvaret vi har, er å bidra i den nasjonale dugnaden og forhindre smittespredning. Vi som følger nyhetssendinger og utviklingen fra dag til dag, vet at nye regler og forskrifter raskt kan iverksettes dersom tilliten misbrukes og ting kommer ut av kontroll.

Ikke besøk golfklubben dersom du er i karantene eller har symptomer på smitte. Dette gjelder også generelle symptomer på forkjølelse.

Kommunelegen - Bernt I. Gaarder

DITT ANSVAR

Av hensyn til egen og andres helse, vær bevisst hvilke praktiske betydninger myndighetenes smittevernregler har for deg, også i golfsammenheng. Er du usikker på om din deltakelse kan innvirke negativt – for deg selv eller andre – avstå.

DU ER SELV ANSVARLIG FOR DINE EGNE HANDLINGER

Bli hjemme om du er syk eller i karantene.
Forbered deg hjemme før du reiser til golfbanen.
Ta forholdsregler så du ikke selv blir smittet.

Opptre på en måte som gjør at du ikke smitter andre.
Vær nøye med håndvask og hostehygiene.
Ta med søppel hjem.

SPILL PÅ BANEN

I tillegg til nasjonale koronavettreglene fra NGF har klubben 'lokaleregler' for KoronaGolf. Vi ber alle våre medlemmer og gjester om å følge disse og vise hensyn.

1: FØR SPILL
  • Ikke besøk golfanlegget dersom du er i karantene eller har symptomer på smitte. Dette gjelder også generelle symptomer på forkjølelse.
  • Følg generelle råd og retningslinjer gitt av helsemyndighetene, og Hole kommune.
  • Driving rangen er stengt.
  • Skjekk www.tygk.no for åpningstider - klubbhuset, proshopen og kaféen.
  • Vi anbefaler til å spille sammen med personer man kjenner/føler seg trygge med og hold 2 meter avstand hele runden.
  • Toaletter på banen er stengt.
  • Putting greenen er stengt.

2: UNDER SPILL
  • Begrens leting av baller. Ikke slå provisorisk ball men legg en ball i spill ut på fairway for å unngå kø på banen.
  • Hold avstand til hverandre. Minimum 2 m under hele runden anbefales.
  • Bruk bare dine egne pegger - ta ødelagte pegger med hjem.
  • Bruk og berør bare dine egne golfballer.
  • Golfhansker kan også infiseres ved berøring av andre gjenstander.
  • Ikke lån noe utstyr fra andre spillere - hverken køller, blyanter, avstandsmålere eller annet.

3: ETTER SPILL
  • Ikke ta hverandre i hånden for å takke for spillet.
  • Vær oppmerksom på å holde avstand til andre på offentlige områder som parkeringsplass etc.