Klubben samlet inn kr 170.000 til Lucky og Stewart!

Publisert: 16. september 2020  av Adm.

Styret i Tyrifjord Golfklubb vil takke alle som bidro til å hjelpe våre greenkeepere, Lucky og Stewart, til de forhåpentligvis kan komme tilbake i jobb i april 2021.

I august tok Tyrifjord Golfklubb initiativ til å hjelpe sine sørafrikanske banearbeidere, Moses Lucky Ntuli (52) og Philangizwe Stewart Ntuli (48), som sitter koronafast uten sikkerhetsnett og inntekter i hjemlandet.

Klubben samlet inn penger fra medlemmer / ikke medlemmer gjennom en SPLEIS innsamlingsaksjon og all greenfee fra gjestespillere på 15 og 16 august.

Innsamlingsaksjonen fikk mye oppmerksomhet i både norge og Sør-Afrika og ble dekket av Norsk GolfRingerikes Blad (1), Ringerikes Blad (2)Golferen.no og SuperSport den største sportskringkasteren i Afrika.

Totalt samlet klubben inn kr 170000 som hjelper Lucky og Stewart til de forhåpentligvis kan komme tilbake i jobb i april 2021.

Styret i Tyrifjord vil takke alle som bidro med penger.