Tee It Forward

Har du sett TEE IT FORWARD skilten på rangen?

Synes du golf er morsomst hvis du gjør birdie eller bogey? Det er det Tee It Forward handler om.

I 2021 lanserte vi kampanjen "Tee It Forward", med mål om å få golfere til å velge utslagssted som passer deres nivå.

Dette betyr å velge tee-sted basert på hvor langt de slår ballen, slik at de kan få mer glede ut av rundene sine.

Ved å velge utslagssted som står i samsvar med deres ferdigheter, vil amatørgolfere slå sine innspill med mellomlange og korte jern i stedet for lange jern og wooder.

Undersøkelse
En studie blant golfere viser at en kortere bane gir flere fordeler. Her er de viktigste funnene:
• 56 prosent spilte raskere
• 56 prosent vil antageligvis spille golf oftere
• 83 prosent kunne slå høytloftede køller inn mot greenene
• 85 prosent hadde det morsommere
• 93 prosent kommer til å spille kortere baner igjen

ANBEFALTE TEE-STEDER PÅ TYRIFJORD
Lurer du på hvorfor det er røde, gule og hvite SRIXON-skilt på drivingrangen?

På Tyrifjord har vi tre baner - rød, gul og hvit. For å finne det anbefalte tee-stedet basert på hvor langt du slår ballen (og samtidig får ballen i spill), har vi laget et enkelt oppsett med skilt på drivingrangen.

• Slå ballen i luften ("carry") mellom de to røde skiltene (tilsvarende fairway-treff) - SPILL FRA RØD.

• Slå ballen i luften ("carry") mellom de to gule skiltene (tilsvarende fairway-treff) - SPILL FRA GUL.

• Slå ballen i luften ("carry") mellom de to hvite skiltene (tilsvarende fairway-treff) - SPILL FRA HVIT.

Hvis du ikke kan slå mellom skiltene, velg en annen golfkølle og få ballen i spill!

HAPPY GOLFING!