Turneringer

Mandagsgolfen

Mandagsturneringen

Hvem kan spille på mandagsturneringene?
Mandagen har vært, og vil fortsatt være, dagen hvor klubbens seniorer,
d.v.s. + 50, kan møtes til en avslappende og ikke for høytidelig turnering.

Nytt av året, har vi opprettet en felles klasse for medlemmer under 50 år.
Dette er ment som et tilbud til de som har tid og lyst til å spille golf i et hyggelig miljø, og hvor man kan bli premiert om man spiller en runde som matcher eget hcp.

Påmelding/Premieinnskudd
Man må melde seg på via Golfbox under «klubbturneringer». Det koster      kr 100,-  som betales ved påmeldingen. Påmelding må være foretatt innen kl. 23.59 torsdagen før turneringen. Ved påmelding velger man hvilke utslagssted man ønsker (tips: Ta en kikk på «Tee it forward» plakaten ved dr.rangen)

Spilleformer/føring av scorekort
På de 3 første mandager i mnd. spiller vi slaggolf. D.v.s. man teller antall slag på hullet og fører dette på scorekortet. Alle får et scorekort ved innsjekk hvor antall mottatte slag er påført. Disse blir trukket fra når scoren er levert, og resultatliste blir lagt ut, alt via Golfbox.

Vi spiller vanligvis 4 i hver ball. Spillerne blir fordelt og plassert på startlista uavhengig av hcp eller kjønn. Startlista blir vanligvis offentliggjort lørdag før spilledag.

Før start, må man i ballen utnevne 2 som fører scoren. En som sender inn scoren elektronisk via telefonen, og en som for alle, fører et scorekort på papir.

Dette for kontroll etter endt runde. (Tips: Benytt scorekortet til den som legger inn via telefonen, dette gjør sluttkontrollen mye raskere).

Den siste mandagen i måneden spiller vi 2manns Scramble med Shotgunstart  kl. 10.00. Da er premieinnskuddet 150 kroner som også dekker en varmrett fra kafeen etter at runden er over. Man melder seg på som vanlig i Golfbox, og spillepartnerne blir trukket ut fra påmeldingslista. Partene får et hcp som er utregnet fra 25% av partenes samlede hcp. Er det 3 som spiller sammen er det 15% av samlede hcp. Et scorekort pr. lag med påført hcp blir utlevert ved innsjekk. Det brukes ikke elektronisk innlevering av score ved Scramble.

Klasser/Premiering
Klasseinndeling i forhold til hcp ser man i golfboks ved påmelding. Det premieres  Golfbox ved påmelding. Det premieres 1/3 av deltagerne, premiene er gavekort i proshop/kafe.

Vel møtt
Mandagsgruppen ved Bjørn Eirik Tandberg