Born in Africa

Publisert: 14. juni 2017  av Adm.

''Nine and Dine'' - Veldedighetsturnering for Born in Africa Norway

VELDEDIGHETSTURNERING

for Born in Africa Norway

'Nine and Dine'

Tyrifjord greenkeepere Moses ' Lucky' Ntuli og Philangizwe 'Stewart' Ntuli fra Durban i Sør-Afrika sammen med Tyrifjord medlem Toralf Nordbotten fra BiAN inviterer til årets første 'Nine and Dine' turnering.

Dato - 30. juni 2017
- 9 hullsturnering med bespisning etter runden
- shotgun start kl. 16.00

Startavgift - kr 350
- medlemmer / ikke medlem (klubben sponse greenfee)
- inkl. enkel servering etter runden

Spilleformat - individuell stableford
- Klasse 1 – Hcp.  0 - 18,9
- Klasse 2 – Hcp. 19,0 - 36,0
- Klasse 3 – Hcp. 36,1 - 54

MANGE FLOTTE PREMIER OG EN SPENNENDE BANE
For mer informasjon – kontakt Toralf Nordbotten på mob. 92663526

VEL MØTT!!!

Born in Africa avholder årets golfturnering på Tyrifjord.

Golfturneringen spilles etter formatet ”Nine and Dine”, som betyr at vi spiller 9 hull og spiser et måltid etterpå, med påfølgende premieutdeling.

Born in Africa (BiA) er en veldedighetsorganisasjon som sponser utdannelse for barn og unge. BiA er 14 år gammel og har svært gode resultater med sitt arbeide, flere av våre unge har fullført college og universitet og er idag i gode jobber.  BiA holder til i området Bitou i Sør-Afrika, med hovedkvarter i Plettenberg Bay.

I dag er ca. 400 barn og unge tilsluttet BiA, deres utdannelse finansieres ved fadderordning og ved direkte sponsorer.  Alle kommer fra såkalte underpriviligerte områder, også kalt townships, og både svarte og fargede barn og unge tilhører organisasjonen.

I Norge har BiA sin egen avdeling, Born in Africa Norway (BiAN), som hvert år arrangerer en golfturnering til inntekt for arbeidet. BiAN organiserer også faddere og har flere sponsorer som hvert år gir sitt bidrag. Med de gode resultatene BIA har med sine barn og unge øker behovet for økonomisk støtte hvert år, flere og flere av våre studenter går på private videregående skoler, college og universiteter.  Disse skolene koster penger, og i tillegg til skolenpenger dekker BiA også opphold og mat på internater, samt lommepenger og hjemreiser.

Vi ønsker oss flere faddere og sponsorer og snakker gjerne med interesserte som kan være med og støtte oss i vårt arbeide.  Ta kontakt og vi vil sammen komme frem til en avtale.

Toralf Nordbotten
Born in Africa Norway