Torsdagsgolf

Publisert: 16. mai 2019  av Adm.

På TorsdsagsGolf tar vi en pause fra det dagligdags individuelle stableford og spiller det mest spillte format i golf - fourball.

TorsdagsGolf er åpne turneringer.

Avtal med en spillepartner, sett sammen en 4-ball, bestill en starttid og meld dere på i proshopen før start!

FOURBALL
Fourball (også kalt «best ball») spilles med to spillere på hvert lag og på hvert hull teller den beste scoren som lagets resultat. Spilleformen åpner gjerne for en mer taktisk spillemåte, der én av spillerne kan spille med større risiko, mens den andre forsøker å spille sikkert.

NÅR
TorsdagsGolf spilles på torsdager (bortsett fra Medal torsdag - den tredje torsdag i hver måned). Sett av datoene i kalenderen din!

PÅMELDING
Bok en starttid og registrere/betale i proshop før start.

STARTTIDER
Bok en starttid og registrere/betale i proshopen før start.

SPILLEFORMAT
Spilleformat er 2 mannslag, fourball, stableford med 90% hcp. Dvs den beste individuelle stableford score på hvert hull teller for laget.

SPILLEHASTIGHET - 4 timer og 20 minutter!
For å unngå sakte spill, vi ber deltakere å spille i 3-ball. Denne spilleformen kan medføre saktere spill så vi spiller etter regelen 50/40/40 sek. Det vil si at den som skal slå først har max. 50 sekunder på å fullføre slaget sitt og så er det max. 40 sek pr spiller på de neste på flighten.

PLUKK OPP BALLEN!
For å unngå sakte spill, vi ber deltakere i SRIXON Torsdagsgolf å plukke opp ballen hvis de ikke kan score for laget sitt.

KLASSER
En klasse for alle.

STARTKONTIGENT
NOK 120

PREMIER
Scratch – beste brutto score
Netto – 20% av startfelt i netto klasser

RESULTAT
Resultatlister vil foreligge dagen etter avsluttet turnering i GolfBox.

PREMIEUTDELING
Ingen - premier hentes i pro shopen.

2 KLUBB
Et 2-tall på scorekort er alltid bra, og en slik score bør både feires og premieres og klubben tilbyr en såkalt '2-club competition' i alle slagspill-turneringer. Startkontigent er kr20. Pengene legges i en pott som deles av alle spillere som klarer å få et 2-tall på scorekortet. Hvis ingen får et 2-tall på scorekortet vil pengene bli overført til neste turnering. Gjør du hole-in-one vinner du hele potten!

HUND
Det er ikke tillatt med hund på banen under turneringen.