First Class Golf turnering - 17.08.19

Publisert: 3. august 2019  av Adm.

Bli med og vinn en tur til Royal Portrush - årets The Open bane!

FIRST CLASS GOLF
lørdag 17. august
shotgun start kl 0900
maks 9 lag
Påmeldingsfrist - 14. aug kl 23.59

FIRST CLASS GOLF - mange lag – mange golfere – herlig stemning – flotte premier.
First Class Golf er en samarbeidsavtale mellom ledende norske golfklubber (Tyrifjord, Miklagard, Gml. Fredrikstad, Losby, og Kongsvingers) med formål å tilføre attraktive merverdier til våre medlemmer.

Bli med og vinn en tur til Royal Portrush - årets The Open bane!

SPILLEFORMAT - SHAMBLE (2 mannslag)
Spilleformat er SHAMBLE, stableford med fullt hcp i en samlet klasse for lag. SHAMBLE (scramble drive) kombinerer elementer av en scramble og vanlig individuell stableford slagspill. Hvert lag skal sammensettes av 2 spillere som spiller med fullt sphcp.
- Som en scramble, alle på laget slår sitt utslag, og det beste utslaget velges.
- MEN fra det beste utslaget, spiller ALLE på laget sin egen ball på sitt eget sphcp.
- KUN lagets beste individuelle stablefordscore per hull er tellende for lagscoren.

Bli med å spill turnering og meld deg på i Golfbox.

På slutten av sesongen, totalt seks lag blir med til Royal Portrush GC 21-24 september 2019 hvor det spilles om tittelen; ÅRETS FCG-MESTERE

FIRST CLASS GOLF turneringer 2019
18. mai – Gml. Fredrikstad GK

22. juni – Losby GK
17. aug – Tyrifjord GK - shotgun start kl 09.00 PÅMELDING
 7. sept – Kongsvinger GK - shotgun start kl 09.00 PÅMELDING

Årets FCG-målsetting hva angår spillehastighet er maks. 4-timers runder.

Turneringene gjennomføres med følgende rammer:
- Fire turneringer – maks. 9 lag fra hver klubb, totalt 90 spillere i hver turnering.
- Maks 9 lag pr. klubb inntil påmelding stenges, deretter åpnes for flere lag fra klubbene hvis ledig plass.
- Startavgift er kr 1000,- pr. lag pr. turnering og inkluderer pølser og én drikke ved premieutdelingen.
- Ingen refusjon av startavgiften etter påmeldingsfristen.
- Påmelding stenger tirsdag 23.59 i uken det er turnering.
- Hver turnering – premier til de tre beste:
   1.premie – tur til Royal Portrush GC for vinnerlaget i hver turnering.
   2.premie – 1. stk. wedge til hver + 2 billetter ekstra til trekking i september (om tur til Royal Portrush).
   3.premie – 1ds baller fra Titleist eller Srixon + 1 billett ekstra til trekking i september.
- Order of Merit – vinnerlaget blir med til Royal Portrush september. Se nedenfor.

TREKKNING
Det trekkes ett lag til Royal Portrush GC ved siste turnering på Kongsvinger  (overføres “live” på Facebook). For hver gang du delta i en FCG turneringen, får du et lodd i trekningen.

Dvs totalt seks lag blir med til Royal Portrush GC 21-24.september 2019 hvor det spilles om tittelen; ÅRETS FCG-MESTERE