Takk for 16 år Derek!

Publisert: 7. juli 2021  av Anna Crawford

Den 3. Juli takkade medlemmer, styre og personal Derek for 16 år i klubben. Startkontigenten gikk til et godt sak.

Tusen takk Derek!
Derek avsluttet sine 16 år i klubben med strålande sol, stekende verme og 88 medlemmer og gjester som spilte for sin kommune om heder og ære i en shamble. Derek har under mange år ønsket å la kommunene spille mot hverandre og alltid tullet om "Us and Them" hvordan vi prater om de som bor på andre siden Sollihøgda eller i den andre kommunen fra hvor vi kommer fra. Klubben har under Derek sin tid startet et BoGlede projekt som bygger på de verdiene som klubben gir vår region.

Når Derek kom til Tyrifjord i 2005 besto klubbens medlemsmasse av neste 70% Oslo og Bærum innbyggere. Idag er vi nesten 70% lokale medlemmer fra Hole, Ringerike, Jevnaker og Gran. Vi har blitt en lokal klubb med større aktivitet og flere lokale partnere.

Medlem nummer 5, Per Christian Gomnes takket Derek med en fine tale og den nye staben startet turneringen med Dereks, mye berømte ord "Keep your head down, your arm straight, and remember, sving hard - in case you hit it! Tonje viste oss alle hvordan en Shot-Gun start verkligen skal lyde.

Klubben ønsker å se at denne turneringen blir en tradisjon under navnet BoGlede der en Årets Medlem blir kåret og får velge et godt formål i klubben som startkonteten går til.

Derek ønsket å gi inntektene til Lucky og Stewart, våre Sør-afrikanske greenkeepers som enda ett år er Covid-fast i sitt hjemland.

Dagens vinnende lag kom fra Asker Kommune og besto av en av klubbens aller nyeste medlemmer, Colin Blackburn og hans sønn som er en helt ny golfer, Nicolas. Nicolas hade spillt 2 9-hulls runder og akkurat tatt Veien Til Golf. Shamble er en turnerningsform som tillater de aller nyeste golferne å være med og konkurrere.

Takk till alle dere som ble oss!
Tonje og Anna

Bilder Anne Jørgensen og Heidi Strandvoll