Vi har hatt en kjempesesong

Publisert: 11. oktober 2021  av Adm.

Tone tok over kafeen i februar, nå ser hun ut til å nå million-målet.

Av Eirik Haugen - fra artikel i Ringerikes Blad 22.09.21.

– Vi har hatt en kjempesesong GOD SESONG: Tone Dahl Olsen i EVAT forteller om en god sesong for kafeen til Tyrifjord Golfklubb på Storøya. Foto: privat.

Golf-kafeen på Storøya har fått et nytt liv, og nye kundgrupper. Det gjør utslag på bunnlinjen.Tone Dahl Olsen fra Hønefoss er ansatt som driftsansvarlig i Drammen-bedriften EVAT, som tok over driften av serveringsstedet tidligere i år. Hun sier sesongen for golf-kafeen har vært god.

– Omsetningen der ute har vært god. De som har jobbet i kafeen har vært flinke til å organisere. I tillegg har kafeen vært åpen mye mer enn hva den har vært tidligere, sier Dahl Olsen til Ringerikes Blad.

Gode tilbakemeldinger

Til daglig består kafeen til Tyrifjord Golfklubb av 1,5 årsverk. I tillegg har de fått hjelp av sommerhjelper under sommermånedene.

– Sommervikarene vi har hatt, har vært kjempeflinke i år. De gjorde en utrolig god jobb, forteller Dahl Olsen.

Videre forklarer hun at hun opplever at kundene har vært fornøyd med sesongen som har vært.

– Vi har fått mange gode tilbakemeldinger fra kundene, sier hun.

– Kafeen kommer til å holde åpent ut september. Og kanskje også de to første ukene i oktober, dersom været holder seg fint, fortsetter hun.

LES OGSÅ: Nå er det denne trioen som styrer her: – Vi er dyktige på å se kvinnene også

Nye kundegrupper

Hun understreker også at nye kundegrupper ser ut til å benytte seg av kafeen til Tyrifjord Golfklubb på Storøya.

– Enkelte tror at kafeen kun er for golferne, men det er altså ikke tilfellet. Nå ser det ut til at hyttefolket og båtfolket i større grad bruker kafeen. Dette har vært noe vi har jobbet for. Vi har ikke markedsført oss noe særlig, annet enn at vi har hengt ut noen plakater. Neste år kan det være at vi reklamerer i enda større grad, understreker Dahl Olsen.

LES OGSÅ: Nå har Derek åpnet i Sentrumskvartalet: – Som Playstation for voksne

Ser ut til å klare mål

Kafévert Christian Stokke, jobber i liket med Dahl Olsen i EVAT. Til Ringerikes Blad understreker han at kafeen har vært inne i en god periode.

– Vi hadde et mål om å passere en omsetning på én million kroner netto i løpet av sesongen. Dette ser vi ut til å klare, og fremdeles er ikke sesongen over, sier Stokke.

– GOD SESONG: Kafeen til Tyrifjord Golfklubb har hatt en god sesong, og ser ut til å klare målet om millionomsetning, opplyser EVAT. Foto: Joakim Miøen

– Nøyaktig hvordan vi ender opp, er det for tidlig å si noe om, men det er uansett ikke tvil om at vi har en kjempesesong her ute. Vi opplever at vi har truffet på visjonene våre, som er kvalitet og forutsigbarhet, påpeker Stokke, og understreker at det ikke er utenkelig at serveringsstedet styrer mot en omsetningsøkning sammenlignet med fjoråret.

LES OGSÅ: Pusser opp for 8 millioner på Storøya: – Blir helt nytt

Tar med seg god erfaring

Stokke er klar på at EVAT er tilfreds med driften av kafeen så langt.

– I år har vi forsøkt oss fram. Når sesongen er over, kommer vi til å evaluere med tanke på veien videre. Vi har utvilsomt med oss en positiv erfaring inn mot neste år, sier han.