Gratulerer til årets klubbmestere!

Publisert: 22. august 2022  av Anna Crawford

Tusen takk til banemannskap, turneringskomiteen, alle deltagere og publikum for en flott helg i gode forhold på vår nye bane!

Årets KM-helg er over og Tyrifjords beste spiller er igjen kåret. Gratulerer til alle vinnere og tusen takk til alle deltagere for en veldigt fin helg!

I helgen ble årets Klubbmesterskap arrangert med over 80 deltagere på startstreken. Vi har sett mye god golf og både vær og den nye banen var i strålende stand.

Klubben ønsker å rette en stor takk til Ian Ross og hans banemannskap for all jobb med å få banen i super stand for turneringen.

Været var strålende gjennom hele helgen. Den økende vind mot slutten av søndagen høll regnet borte fram til premieutdelningen var over. Solen skinner nesten alltid på Tyrifjord.

KM JUNIOR
I juniorklassene var det Marius Friestad Juell som tog titteln foran sin bror Jesper på andre og Magnus Veiby på tredje.

KM HERRE og KM DAME
Carl Sebastian Aas forsvarte tittlen i herreklassen med to gode runder på 68 og 72 slag. Med det endte han foran Nikolai Dalen på andre plass og  John Magne Pedersen på trede plass.

Mette Ljåstad forsvarte sin tittel som KM Dame også i år. Mette har varit klubben beste dame i 9 år (2012, 2013, 2014, 2016, 2018, 2019, 2020, 2021) På andre plass kom nykomlingenSutsawat Duangdi.

KM Dame og KM Herre Mette Ljåstad og Carl Sebastian Aas

SENIORKLASSENE
I KM Herre Senior forsvarte John Magne Pedersen sin tittel foran Glenn Ove Jørgensen og Thor-Jacob Friestad. Glenn Ove og Thor-Jacob kom in på samme score men Glenn Ove hadde bedre score de siste 9 hullene.

NETTOKLASSENE

I nettoklassen for herrer, Herre HCP var det vår ny-gamle medlem Walter Allan Grant som tog tittlen. Walter ble fulgt av Stian K Olsen og på tredje plass Tom Karlsen.

På damesiden var det Merete Johansen som presterte aller best mot sitt handicap. Merete ble etterfulgt av Hanne Grønvoll Jørgensen og Sidsel Brenden Solberg.

For året hade vi en ny klasse 65+ og Tom Karlsen var første medlem at ta tittelen her. Tom kom in forann Harald Kurt Wand og Roar Viken.

Tom Karlsen vannt den nye kategorien Klubb 65+

KM Dame Mette Ljåstad, KM Junior Friestad Juell, Herre Hcp Walter Allan Grant, KM Herre Carl Sebastian Aas, KM Herre Senior John Magne Pedersen, Dame Hcp Merete Johansen.

Vi gratulerer alle vinnere og gleder oss allerede til neste år KM!