Gratulerer til årets klubbmestere!

Publisert: 26. september 2023  av Anna Crawford

Tusen takk til banemannskap, turneringskomiteen, alle deltagere og publikum for en flott KM-dag.Årets KM-helg blev en KM-dag og spillerne fikk kun 17 hull at avgjøre hvem som er Tyrifjords beste spiller i år.Gratulerer til alle vinnere og tusen takk til alle deltagere for en veldigt fin helg!

I helgen ble årets Klubbmesterskap arrangert med over 70 deltagere på startstreken. Vi har sett mye god golf og både vær og den våte banen viste seg fra sin beste side.

Klubben ønsker å rette en stor takk til Nick Dash, Ian Ross og banemannskapet for all jobb med å få banen i så god stand som under omstendigheterne.

Og som vi kanske aldrig igjen sier; Solen skinner nesten alltid på Tyrifjord.

KM JUNIOR
I juniorklassen var det Eirik Johnsrund som tog titteln foran Sigurd Myhre Bråthen på andre og Markus Rovelstad på tredje.

KM HERRE og KM DAME
Carl Sebastian Aas forsvarte tittlen i herreklassen med en god runde på 75 slag. Med det endte han 3 slag foran vår Forman John-Magne Pedersen på andre plass og Nikolai Dalen på trede plass.

Britt Askimdal tog sin første tittel som KM Dame i år. Hon hadde Mette Ljåstad (fd KM Dame mesterinne) på bagen og vi tror det gjorde susen! På andre plass kom Hanne Granvoll Jørgensen og Merete Johansen på tredje.

SENIORKLASSENE
I KM Herre Senior forsvarte John Magne Pedersen sin tittel foran Garry McCombie som lenge hold ledelsen og Tom Ole Andersen kom in på tredje plass.

NETTOKLASSENE

I nettoklassen for herrer, Herre HCP var det ungdommen og Sigurd Myhre Bråthen (watche this space) som tog tittlen. Sigurd ble fulgt av Markus Rovelstad og på tredje plass Bjørn Ellingsen.

På damesiden var det Kristin Dolmen Hammerstad som presterte aller best mot sitt handicap og tog sin første seier. Kristen  ble etterfulgt av Britt Askimdal og på tredje 2022 års mesterinne Merete Johansen.

For andre året på rad hade vi en klasse 65+ og Bjørn Ellingsen tog tittelen i år. Bjørn kom in forann Arne Dahlgård og Tor Lørdahl.

Vi gratulerer alle vinnere og gleder oss allerede til neste år KM!